EQUITA assisted Ricami NBM

EQUITA K Finance - Mid-market M&A advisory
Ricami NBM    Gruppo Florence 1920X1080
Ricami NBM    Gruppo Florence 1920X1080

Gruppo Florence, an integrated platform formed by laboratories and companies that develop and produce high-fashion clothing, footwear and leather goods for leading international luxury brands, controlled since last year by Permira, has acquired the entire share capital of Star New Generation SpA (SNG), a holding company that heads a group of companies and laboratories, including Ricami NBM, that design and produce prototypes, as well as produce clothing on behalf of a number of fashion brands in the international luxury segment. Florence Group acquired SNG from the Star IV - Private Equity Fund managed by Star Capital sgr and the Marzioni family. 
EQUITA Mid Cap Advisory, the Italian partner of Clairfield International and part of the EQUITA Group, acted as advisor on behalf of the minority shareholder of Ricami NBM in the sale of its stake and reinvestment in the Florence Group.

The transaction in a nutshell

2024 06 Tombstone Ricami SNG Florence

This acquisition will strengthen the Florence Group's luxury product development and manufacturing platform

Client:
Ricami NBM
Date:
June 2024
Mandate:
Florence Group acquires Star New Generation spa (SNG)
Role:
Financial Advisor
Value:
Undisclosed
Typology:
M&A advisory
Advisor:
EQUITA Mid Cap Advisory

The company

Ricami NBM è una società con sede a Carpi (MO) specializzata nella progettazione e produzione di ricami per i principali marchi del lusso. La società il cui controllo è passato a SNG a novembre 2023,  ha chiuso l’esercizio 2023 con un fatturato di circa 6 milioni di euro.

Gruppo Florence è una piattaforma integrata, formata da laboratori e imprese attive nello sviluppo e nella manifattura di capi d’abbigliamento, di calzature e di pelletteria di alta moda al servizio dei più importanti marchi internazionali del lusso. Il Gruppo Florence, controllato da un veicolo di Permira, società attiva a livello globale nel settore del private equity, ha generato nel2023 un giro d’affari di circa 700 milioni di euro.

SNG è la holding di un gruppo di società e laboratori attivi nella progettazione e realizzazione di prototipi, nonché nella produzione di capi di abbigliamento per conto di alcuni marchi di moda del segmento del lusso famosi a livello internazionale. Il Gruppo SNG ha chiuso il 2023 con un fatturato di circa 140 milioni di euro.